Ett nytt liv

Äntligen har jag skickat in den sista analysuppgiften i kursen Stadsliv och hållbar utveckling och jag kan inte beskriva min lycka i ord! Uppgiften har hängt över mig som en tung och ful ryggsäck, den har med en sur andedräkt flåsat mig i örat dagarna i ända. Den har fullkomligt sugit livslusten ur mig. Jag hoppas verkligen att jag blir godkänd, trots att de fem sidorna jag till slut lyckades få ihop i stort sett bara är orbajs.

Nu när jag bara har en liten hemtenta i Marxistisk teori kvar fram till den 7 juni, kan man praktiskt taget säga att jag invigt min semester som varar tills i höst. Detta ska firas tillsammans med Gosia, som lämnar Hultan om två dagar för ett liv som vagabond.

I och med detta kursavslut är jag härmed en fri människa. Jag är inte längre fast i mitt soffhörn. Vilken grej! Jag måste börja planera mitt nya liv som en fri individ!

Jag tror jag börjar med att gå över till Gosia. Ska bli skönt att andas lite frisk luft, se omvärlden. Det var länge sen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0