Elektrifierad åsna

Jag har nu ett jättehärligt arbete framför mig den närmsta månaden. Utifrån 1000 sidor litteratur ska vi skriva en rapport om valfritt ämne på ungefär 20 sidor. Åh, vad jag ska kunna slappna av och ha det bra i jul.

Kl 06:37 i morse vaknade jag av ett jäkla skrålande. Någon form av musik spelades högt i vår lägenhet och då Christer redan borde vara på jobbet sedan en timma tidigare blev jag himla fundersam på vad som pågick. Vem bedrev ett disco i vårt hem?!

Läget blev inte särskilt mycket klarare då jag fann källan till skrålet. På vardagsrumsbordet stod datorn - ihopfälld - och spelade Johnny Hortons Electrified Donkey på mycket hög volym.

Jag kan ju ibland, gärna när det är mörkt och jag är trött, ta till övernaturliga förklaringar. I mitt huvud blev det ren sanning att detta var ett tecken från ovan. Naturligtvis hade jag mycket svårt att somna om.

Förmodligen var det inget tecken från ovan. Förmodligen var det Christer som laddat ner ett gammalt avsnitt av Atomic Cocktail och sedan glömt att stänga ner programmet varpå det laddats färdigt och startats. Han säger att det var så.

Det kan ju å andra sidan har varit en vänlig själ från ovan som hört mig säga allt för många gånger att nu måste jag börja stiga upp tidigare. Kanske ville denna bara hjälpa till med en trevlig låt. Detta har ännu inte bekräftats.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det va väl skönt att vakna till bra musik.

Kram

2009-12-09 @ 00:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0